
dinsdag, juni 12, 2007
Britney, Paris... en de paparazzi
Vanavond in het VRT-programma Koppen op EEN (21.10-21.45):
Het is acht uur ’s avonds, in de straten van Beverly Hills wordt er een wilde achtervolging ingezet. Een twintigtal terreinwagens maken jacht op een geblindeerde zwarte Chevrolet. Ze hebben haast, want ze mogen hun prooi geen seconde uit hun vizier verliezen. Dit tafereel is geen politieachtervolging. Dit zijn paparazzi die dag en nacht op de loer liggen om dé foto te maken van een vele beroemdheden die in Los Angeles wonen en werken.
Régis Navarre, Fransman en voormalig journalist voor Le Monde, werkt al 15 jaar in Los Angeles. Hij staat aan het hoofd van het grootste paparazzi agentschap van de stad. Een imperium met een jaarlijkse omzet van 15 miljoen dollar. ‘Ik ben toevallig paparazzo geworden. Na maanden op toestemming voor een interview en foto met een ster te wachten, besloot ik het zelf te doen. Zonder toestemming. En ik ben het blijven doen. Mijn eerste scoop bracht me 8000 dollar op’ legt Régis uit.
Eén van Régis’ mannen is Felix. Zijn team heeft de taak om Britney Spears dag en nacht te bewaken. Hun wagens staan 24 uur per dag voor de villa van de zangeres geparkeerd. Eén goede foto van haar levert immers een klein fortuin op.
Alarm. De popprinses rijdt weg. Felix kent het programma van de ster niet, maar hij volgt haar blindelings. Hij weet niet dat hij enkele ogenblikken later dé scoop van het jaar gaat maken….
Even later stopt Britney voor een klein kapsalon. Felix houdt zijn camera in de aanslag. Wat hij dan ziet tart alle verbeelding. Hij gelooft zijn ogen niet. De popdiva is zichzelf kaal aan het scheren. ‘Oh mijn god! Britney is alle pedalen kwijt! ’ roept Felix uit. Hij is door het dolle heen. Dit is wereldnieuws en het slaan in als een bom. Om deze foto’s wordt er gevochten en ze zullen verkocht worden aan de hoogste bieder. De volgende dagen staat Britney’s kale hoofd in alle tijdschriften en kranten ter wereld.
Koppen stapt in het spoor van de paparazzi in Hollywood. Want zij vertellen ons alles over het leven van een ster. Wat er ook gebeurt, wat de gevolgen ook zijn. Dat is de prijs van een scoop in Los Angeles.
Het is acht uur ’s avonds, in de straten van Beverly Hills wordt er een wilde achtervolging ingezet. Een twintigtal terreinwagens maken jacht op een geblindeerde zwarte Chevrolet. Ze hebben haast, want ze mogen hun prooi geen seconde uit hun vizier verliezen. Dit tafereel is geen politieachtervolging. Dit zijn paparazzi die dag en nacht op de loer liggen om dé foto te maken van een vele beroemdheden die in Los Angeles wonen en werken.
Régis Navarre, Fransman en voormalig journalist voor Le Monde, werkt al 15 jaar in Los Angeles. Hij staat aan het hoofd van het grootste paparazzi agentschap van de stad. Een imperium met een jaarlijkse omzet van 15 miljoen dollar. ‘Ik ben toevallig paparazzo geworden. Na maanden op toestemming voor een interview en foto met een ster te wachten, besloot ik het zelf te doen. Zonder toestemming. En ik ben het blijven doen. Mijn eerste scoop bracht me 8000 dollar op’ legt Régis uit.
Eén van Régis’ mannen is Felix. Zijn team heeft de taak om Britney Spears dag en nacht te bewaken. Hun wagens staan 24 uur per dag voor de villa van de zangeres geparkeerd. Eén goede foto van haar levert immers een klein fortuin op.
Alarm. De popprinses rijdt weg. Felix kent het programma van de ster niet, maar hij volgt haar blindelings. Hij weet niet dat hij enkele ogenblikken later dé scoop van het jaar gaat maken….
Even later stopt Britney voor een klein kapsalon. Felix houdt zijn camera in de aanslag. Wat hij dan ziet tart alle verbeelding. Hij gelooft zijn ogen niet. De popdiva is zichzelf kaal aan het scheren. ‘Oh mijn god! Britney is alle pedalen kwijt! ’ roept Felix uit. Hij is door het dolle heen. Dit is wereldnieuws en het slaan in als een bom. Om deze foto’s wordt er gevochten en ze zullen verkocht worden aan de hoogste bieder. De volgende dagen staat Britney’s kale hoofd in alle tijdschriften en kranten ter wereld.
Koppen stapt in het spoor van de paparazzi in Hollywood. Want zij vertellen ons alles over het leven van een ster. Wat er ook gebeurt, wat de gevolgen ook zijn. Dat is de prijs van een scoop in Los Angeles.